Vi beder for Burundi

15/07/2020

I denne uge forenes vi med baptister fra hele verden i bøn for Burundi, som har været på danske baptisters hjerte siden 1928. Vi beder både for demokratiske valg og alle der kæmper for fred og frihed i Burundi.
I Burundi findes to baptistsamfund. Dét, vi samarbejder med, er Baptist Union of Burundi på engelsk. Vi kender det som UEBB, på fransk Union des Eglises Baptistes du Burundi. Her er der ifølge BWA 230 menigheder med i alt 52.000 medlemmer.
Det andet baptistsamfund i Burundi hedder Free Baptist Churches of Burundi, tæller 91 kirker med godt 12.000 medlemmer. Af billedet, der følger bedebrevet, fremgår det, at en af danske baptisters tidligere nære samarbejdspartnere Eleazar Ziherambere besøgte BWA, Baptisternes Verdens Alliance’s hovedkontor i USA som repræsentant for Free Baptist Churches i 2014.
BWA har doneret penge til Covid-19-bekæmpelse og bespisning af mennesker i nød til begge kirkesamfund i Burundi.
Læs selv bedebrevet her.