Video om en fælles kristendomsklasse

23/11/2022

“Jeg synes, kristendomsklasse er rigtig fedt, fordi man lærer så mange nye mennesker at kende…  og så får man lov til at snakke med nogen på ens egen alder om, hvordan det er at gå i kirke og tro på Gud. Man får mange nye venner – og det er rigtig hyggeligt at være sammen.”
BaptistKirken har produceret en video om den fælles kristendomsklasse på Sjælland og Bornholm. Den fortæller om udbyttet af den større gruppe, der mødes 12 gange på to år til undervisning, samtaler, sjov – og udvikling af venskaber. De unge oplever at fællesskabet er større end det, de kender fra deres egen menighed og samtidig skabes en større dynamik i både undervisning og samvær. Ole Lundegaard fortæller om baggrunden og Christian Bylund fortæller, hvordan undervisningen tager udgangspunkt i Kristuskransen.
Se videoen her.