10-års jubilæum i MBC

14/02/2024

Torsten Wendel-Hansen skriver:
”Lørdag 10. februar kunne Matu Baptist Church fejre 10-års jubilæum. Menigheden hører hjemme i Svendborg i den tidligere Svendborg Baptistmenigheds kirkebygning, som menigheden erhvervede, da Svendborg Baptistmenighed blev opløst for år tilbage.
Menigheden består af 29 medlemmer og ikke mindst en stor flok på over 30 børn og unge mennesker.
Jubilæumsfejringen startede kl. 12 – efter velkomst, salmer og forskellige musikalske indslag fra menighedens medlemmer (både unge og voksne) holdt Poul Erik Jensen prædikenen. Han var Svendborg Baptistmenigheds sidste præst inden opløsningen.
Efter ca. 2½ time blev kirkesalen ryddet og borde blev sat op, hvorefter menigheden bød på spisning inden gæsterne, herunder repræsentanter fra flere burmesiske menigheder rundt om i Danmark, begav sig hjemad igen.
Jeg havde glæden af at kunne repræsentere Baptistkirken i Danmark, Integrationsudvalget samt Baptistkirken i Odense.”