23 præster til præstekonvent

26/01/2022

Forud for lederkonferencen afholder BaptistKirkens præster konvent på Trinity. Efter to aflyste arrangementer glæder 23 baptistpræster sig til at kunne være sammen igen. Emnerne, de skal behandle, er; ”21st century skills” – hvad skal præsten kunne nu og i fremtiden? Det prøver Henrik Holmgaard fra SCMT, Center for menighedsbaseret teologi, at svare på.
Jan Kornholt tager udgangspunkt i den svenske teolog Magnus Malms bog ”Fri til at tjene” i en samtale om at være ”Fri til at tjene eller bundet af tjenesten?”
Sognepræst Kristian Bøcker fra Jelling har skrevet bogen ”Synd for begyndere” og taler om den – og ”synd for viderekomne” – fredag formiddag og endelig vendes Bodil Højbak Møllers bachelor-opgave om dåbsteologi under overskriften: ”Hvorfor døber vi ingen?”
Arrangørerne af præstekonventet er præsterne Ole Lundegaard, Henrik Nissen og Jan Kornholt.