Hvad er baptister?

26/01/2022

Fem store kasser er landet på Sekretariatet og kontoret i Aalborg. Et nyt hæfte: ”Hvad er baptister? En introduktion til Baptistkirken i Danmark” er trykt og deltagerne i lederkonferencen i næste uge får en portion med hjem til menigheden. De menigheder, der ikke er repræsenteret, får dem med posten.
Hæftet er en opdatering af det gamle ”Faq om baptister”, som har godt ti år på bagen.
På 20 sider præsenteres danske baptister, noget er delvis genbrug fra det gamle hæfte og en del er nyskrevet og redigeret af Teologisk Forum.
Det er et flot hæfte med væsentligt indhold, om Jesus og troens kerne, om baptisternes historie – både internationalt og i Danmark, præsentation af personligheder, beskrivelse af BaptistKirkens og menighedernes struktur og baptisternes placering i religionernes verden.
Målgruppen er primært den nysgerrige, som ikke kender til baptisterne. Det kan være gæsten til gudstjeneste eller en skoleklasse på besøg. Men der vil givetvis også være baptister, som vil blive klogere af at læse hæftet.
”Eneste ankepunkt kan være, at noget af skriften er meget lille. Men brug hæftet. Det gør ingen gavn på hylden”, siger kommunikationsmedarbejder Lone Møller-Hansen.