Baptisterne på barrikaderne for frihed

29/05/2021

”Det siges i skåltaler, at de demokratiske rettigheder ikke er vundet én gang for alle, men forsat må forsvares. Oplevelsen i de seneste år er, at dette gælder religionsudøvelse og religionsfrihed – her har baptister altid stået på barrikaderne, både for vores egen frihed og for at andre grupper nyder samme frihed,” sagde Per Beck i sin formandstale på BaptistKirkens Landskonference i Brædstrup den 29. maj 2021.

Han henviste både til de politiske strømninger i Danmark i disse år, og til BaptistKirkens ønske om at vise solidaritet med den lidende befolkning i Myanmar.

Per Beck kom rundt om såvel, hvad menighederne og BaptistKirken kan lære af Corona-tiden, International Mission, det fælleskirkelige samarbejde som personalesituationen i BaptistKirken.  Generalsekretærens nuværende ansættelse udløber med udgangen af september i år. Her arbejdes der på en forlængelse og gerne udvidelse af hans arbejdstid.

Læs hele beretningen her.