Baptistkirken i Danmark byder FrikirkeNet op til dans

01/02/2023

BaptistKirkens ledelse havde ved ledelsesmødet i fredags en samtale med generalsekretær Mikael Wandt Laursen fra FrikirkeNet. Vi fik lejlighed til at rose FrikirkeNet for det store og fine arbejde, de gør både i forhold til det politiske system og den store brede offentlighed på frikirkernes vegne. Vi talte også om det fremtidige samarbejde, og det er derfor, vi byder op til dans. Mikael Wandt Laursen har skrevet en bog om homoseksualitet og den kommer på engelsk til at hedde noget med at danse med hinanden. Det billede kom til at fylde noget i vores samtale. BaptistKirken og FrikirkeNet har nogle knaster i samarbejdet og dem skal vi arbejde på sammen, og hvis vi sammen bevæger os, så skal det nok lykkes.