Bed for baptister i Myanmar og Thailand

08/12/2021

Den nyeste udvikling i Myanmar er, at endnu en baptistpræst, pastor Song, er blevet arresteret og idømt syv års fængsel uden rettergang. BWA, Baptisternes Verdens Alliance beder os bede for ham, hans familie og for hans løsladelse, foruden for alle de mange, der har måttet flygte fra deres hjem og leve i bjergene i bl.a. Chin-staten, pga. vold og ildspåsættelse fra militærets side.
Denne uges bedebrev fortæller, at der faktisk er tre baptistsamfund i Myanmar/Burma, som er medlemmer af BWA. Det store, Myanmar Baptist Convention, med 1,7 mio. medlemmer, som BaptistKirken samarbejder med. Og desuden to mindre, Self Supporting Kayin Baptist Mission Society og Zomi Baptist Convention of Myanmar. I alt er der altså knap 1,8 mio. baptister i Myanmar.
Desuden opfordres vi til at bede for baptisterne i Thailand. Her er ikke mindre end fem kirkesamfund, der er medlemmer af BWA, med i alt 100.000 medlemmer. Det største består faktisk af karenere, altså flygtninge fra Myanmar.
Der er mange, der tilbyder alternative julegaver. BaptistKirken gør det (læs mere her), og det gør BWA også. Her er et link til deres ønskeseddel. Læs selv ugens bedebrev her.