Fire julegaver, der giver indsigt og udblik

01/12/2021

Det er ikke hvert år, Baptistkirken sælger fire bøger, der belyser det, baptister tror og handler på. Men i år er det muligt at købe julegaver om danske baptisters tro og liv til glæde for interesserede modtagere.
Teologisk Forum bidrager med to hæfter: Perspektiver på den kristen dåb og Perspektiver på den kristne nadver. Her er tale om korte indføringer i det, der fortælles om dåb og nadver i Ny Testamente, hvordan det er blevet forstået gennem tiden, og ikke mindst på hvilken måde det udfordrer os i dag. Hæfterne er på 50 sider, og hvert af dem koster 50,- kr.+ porto.
Johannes Aakjær Steenbuchs bog Frie radikale har undertitlen Syv essays om danske baptisters teologiske historie. Skildringen af vores egen tænkning ses på baggrund af de teologiske overbevisninger, der ligger gemt i baptisternes 400-årige europæiske tradition. Også aktuelle og kontroversielle emner tages med. Bogen er på 458 sider, og den koster 299,- kr. + porto. Se evt. www.baptisthistorie.dk.
Endelig er der tale om årets nye bog om danske baptister og deres holdninger til nazismen gennem to årtier fra 1930 til 1950. Bogen, der er skrevet af Bent Hylleberg, hedder Dansk baptisme og tysk nazisme. Den handler om samspillet mellem ledelsens vejledning og menighedernes hverdag under 2. verdenskrig. Den er på 650 sider, der er illustreret med over 400 billeder og sagsakter. Den koster 300,- kr. + porto. Se evt. www.danskbaptismeogtysknazisme.dk.
Send din bogbestilling til info@baptistkirken.dk med oplysning om adresse og mobilnr. Så bliver bøgerne sendt til nærmeste postbutik.