Bed for baptister i Tyrkiet

27/01/2021

Der er i dag syv baptistmenigheder med i alt 350 medlemmer i Tyrkiet. I fjendtlige omgivelser viser de kærlighed til deres medmennesker og har bl.a. givet mad til hundredvis af beboere i Izmir, Istanbul og Adana.
BWA, Baptisternes Verdens Alliance, beder os generelt om at tænke på det område, Paulus rejste rundt i og plantede menigheder. I Grækenland og på Cypern er der ikke baptistmenigheder, men derfor kan vi godt bede for disse lande.
I øvrigt gør generalsekretær Elijah Brown opmærksom på, at der har været et meget kraftigt jordskælv i Indonesien, som har krævet 34 dødsofre. APBAid, den asiatiske baptist-hjælpeorganisation er på stedet og hjælper. Læs ugens bedebrev her.