Bed for Liberia, Sierra Leone og Hviderusland

19/08/2020

I Liberia er der godt 55.000 baptister i 283 kirker. De fortæller, at de i foråret fik midler fra Baptist World Aid, så de kunne uddele hygiejnesæt i to byer, hvor de forsat missionerer og yder praktisk hjælp i forbindelse med Covid-19.
I Sierra Leone er der 50 kirker med 28.000 medlemmer. I Freetown ligger den ældste baptistkirke i Afrika – den fejrede 225-års jubilæum i 2017. De takker Gud for den spændende baptist-historie og mission i regionen og beder om forbøn for økonomien og jobsituationen i landet, hvor op mod 80% er arbejdsløse.
Det skriver BWA bl.a. i ugens bedebrev, hvor vi også opfordres til at bede for Hviderusland – at de politiske ledere handler ansvarligt overfor befolkningen og at vold og blodsudgydelse stoppes.