På menighedslejr i stedet for stævne

22/07/2020

To menigheder har valgt at holde menighedslejr i denne uge, når nu sommerstævnet er aflyst. Det er Vrå Baptistmenighed og Bethelkirken i Aalborg. Bethelkirken holder i disse dage til i Tandalhytten nord for Aalborg med et program, der begyndte sidste fredag og slutter på fredag.
Baptisterne fra Vrå er taget til Rebild Efterskole i Rebild Bakker syd for Aalborg, hvor de er fra mandag til fredag i denne uge.
Begge steder meldes der om pæn opbakning, strålende humør og godt fællesskab.
Bethelkirken har kunnet samle ca. 80, når de er flest, til Bethelbanko og Bethel på tværs (læs artiklen på baptist.dk for forklaring på de udtryk). Fra Vrå er de 61 ud af en menighed på ca. 100. Her er der et specielt program for de unge de første par dage. ”Vi savner selvfølgelig vennerne fra MBU, BBU og lejrene, men der er også noget mega-fedt ved bare at være os selv, dem man er vokset op med og skal se igen i kirken på søndag,” fortæller Iben Kragh fra Vrå. De har været 18 unge på menighedslejrens første dage (Læs mere her).