Bede- og fastedag i morgen, torsdag for lande ramt af Coronapandemien

13/05/2020

Danske Kirkers Råd har, gennem Biskop Czeslaw Kozon, modtaget en opfordring fra Højkomissionen for Menneskeligt Broderskab om fælles bøn. Højkomissionen tager udgangspunkt i det dokument til fremme af menneskeligt broderskab for verdensfreden, som blev underskrevet i 2019 af Pave Frans og Storimam Sheikh Ahmed el-Tayeb.
Derfor inviteres alle kirker og trossamfund, samt andre af verdensreligionerne, til forbøn i morgen, torsdag 14. maj for bede for alle lande ramt af Coronapandemien. En dag med forbøn, faste og næstekærlige handlinger. Det er selvfølgelig ikke en opfordring til at mødes en masse mennesker og risikere smitte, men snarere en opfordring til at søge Gud i de rammer, hvor man nu engang befinder sig.
Danske Kirkers Råd giver således opfordringen til bøn og faste på denne dag og til at vise et konkret eksempel på tjeneste for medmennesket videre. Det kan bestå i en konkret handling eller et økonomisk bidrag til en velgørende organisation.