Besøg fra Myanmar

14/09/2022

Frem til fredag har vi besøg af Maung Maung Yin, tidligere formand for de ca. 1,8 millioner baptister i Myanmar. Maung Maung deltog i Kirkernes Verdensråds generalforsamling i Tyskland og har i den anledning lagt vejen forbi Danmark. Indtil videre har han besøgt burmesere på både Bornholm og i Esbjerg og de kommende dage står på møder med DanMission samt Folketingets tværpolitiske netværk for Tros- og Religionsfrihed, da han via sit tidligere virke som leder af et center for Freds- og Konfliktforskning i Myanmar, er en stor ressource indenfor dette felt. Fredag går turen videre til Holland, inden han vender tilbage til Japan, hvor han for tiden er bosiddende.
Staina, der deltager i Diakonhøjskolens internationale kursus i Aarhus de kommende måneder, er kommet godt i gang med kurset. I næste uge skal hun i praktik i BaptistKirken, hvor hun udover at følge arbejdet på Sekretariatet, også besøger menighederne på Bornholm og i Holbæk. Staina er her indtil udgangen af november og det bliver som tidligere skrevet, muligt at møde hende på landskonference 2.