Besøg i menigheder

24/04/2019

Ledelsen fortsætter sine besøg i baptist-menighederne. Dette år er der en speciel fokus på migrant-menighederne.
Palmesøndag gik turen til Svendborg. Her mødtes generalsekretær Lone Møller-Hansen, Kio Awi og Lotte Holm Boeriis fra ledelsen og formand for integrationsudvalget Torsten Wendel-Hansen med de to nye menigheder, der har hjemme dér. Den tamilske menighed, Bethany International Church, og Matu Baptist Church, som er en chin-menighed (burmesere), søger begge optagelse i BaptistKirken til sommer. De forventes optaget på Landskonferencen 22. juli på Lindenborg.
Den tamilske menighed søger stadig et blivende sted at holde gudstjeneste, men er ved godt mod. Matu-menigheden overtog den gamle baptistkirke i Svendborg fra nytår og er ved at finde sine ben.
Den kommende søndag er der endnu to besøg planlagt. Her deltager både Lone og Lotte i en gudstjeneste hos den nye spansktalende baptistmenighed i København, og om eftermiddagen tager Lone til Amager og deltager i International Baptistkirke på Amager, IBA’s gudstjeneste.  I denne afrikanske menighed er Gilbert Rukundo præst.