Ungdomsledere på en mission

24/04/2019

De to ungdomsledere Rebecca Krabbe-Sørensen og Louise Hentze Jørgensen er netop kommet tilbage til Danmark efter et halvt år i Rwanda, hvor de bl.a. har arbejdet med YEGO-teamets Turikumwe-projekt (et samarbejde mellem Baptisternes Børne- og Ungdomsforbund, BBU, og Spejderkorpset). Projektet hjælper unge enlige mødre i Rwanda med støtte og træning. Turikumwe betyder ’vi er sammen’ på kinyarwanda og projektet er støttet af Dansk Ungdoms Fællesråd, styret fra dansk side af YEGO-temaet og er et samarbejde med de unge i Baptistkirken i Rwanda. Rebecca og Louise har virkelig stået sammen med de enlige unge mødre på deres mange og lange rejser rundt i hele landet, hvor de ud fra kirkerne har afholdt utallige seminarer med undervisning for hundredvis af mødre. I de sidste uger af deres ophold var Rebecca og Louise først rejseguider for et stort hold elever fra Efterskolen Alterna, som rejste to uger rundt i Rwanda, og var derefter på en afslutningstur i Butare i Rwanda og Rubura i Burundi, hvor de besøgte nogle af BaptistKirkens øvrige projekter. Begge er efter hjemkomst fortsat involveret i BBU og YEGOs arbejde.