Støtte til baptister på Sri Lanka

22/04/2020

BaptistKirken rummer jo en del migrant-menigheder. Mange af dem modtager lige nu henvendelser fra deres familie og venner, der fortæller om store udfordringer i forbindelse med Corona-krisen. Flere steder bliver de kristne beskyldt for at være årsag til, at et land har fået smitten. Således fortæller Sarah Balasubramaniam fra den nye menighed i Svendborg, Bethany International Church:
”Det er en lidt anden situation på Sri Lanka end her i Danmark. I nyheder er det blevet oplyst, at det er en kristen præst, der har spredt Corona-virus dernede. Derfor er der mange, der slet ikke kan missionere eller arbejde nu. Mange familier er meget ramt økonomisk, da de er afhængige af én persons økonomi i familien.”
BaptistKirkens ledelse sender hermed opfordringen videre til menigheder og enkeltpersoner. Hvis man vil støtte menigheden, som tamilerne i Svendborg har samarbejdet med i mange år, kan man sende et beløb via BaptistKirken på konto 3201 3201182417 eller MobilePay 709210, mærket: Sri Lanka.