”Det er jo en familiesygdom”

23/06/2021

Ægteparret Lise Emming Weber-Hansen og Steen Jep Emming tager i august til Burundi for et år.
Det er ikke novicer, BaptistKirken udsender. Begge har et stort kendskab til Burundi og Rwanda fra dengang, de som teenagere boede der med deres respektive familier.
Parret skal bo og arbejde i Rubura i det nordlige Burundi. Rubura var en af de første missionsstationer, og der er fortsat masser af liv. Byen er centrum for en stor og levende menighed, præsteskole, sundhedscenter, landbrugsprojekter samt et hjælpeprojekt for det marginaliserede Batwa-folk. Det var her, Jep tilbage i 2018 var med til at gennemføre et større vandprojekt, der forsyner områdets ca. 10.000 indbyggere med friskt vand.
Læs artiklen om BaptistKirkens nye missionærer i Afrika her.