Burmeser valgt ind i ledelsen

26/07/2018

Kio Awi Van Khawng er nyvalgt i BaptistKirkens ledelse. Han er menighedsleder i en af de burmesiske menigheder, Lai Baptist Church i Ringe på Fyn, og er også netop valgt som næstformand i Chin Christian Association, Danmark.
Kio Awi er 47 år og har boet i Danmark i 13 år.
Han har sagt, at der er tre ting, der vil være vigtig for ham som ledelsesmedlem: ”Jeg er meget glad for fællesskabet i BaptistKirken og jeg vil gerne være med til at passe rigtig godt på det fællesskab. Så vil jeg gerne være med til at skabe endnu tættere kontakt mellem menigheder i BaptistKirken og endelig sprede kendskab til kirkens missionsprojekter.”
Kio Awi får som en af sine hovedopgaver at være med i integrationsarbejdet på ledelsens vegne.
Ved Landskonferencen blev Per Beck blev genvalgt som formand og Vibeke Dalsgaard blev genvalgt som ledelsesmedlem.
Der blev også optaget en ny menighed i BaptistKirken. Læs mere på baptist.dk i artiklen ’Landskonference i varmen’.