Burmeserne – en gave og en opgave

30/06/2021

Dansk Missionsråd udgiver to gange årligt bogen ’Ny Mission’, og til den netop udkomne bog blev Lone Møller-Hansen bedt om at gøre status på integration af burmesere i BaptistKirken. Det blev ret interessant.
Der er skrevet mindst to opgaver om integration af chin’er, og det er sket under deres uddannelse i Danmark. Biak Chin Par Lian, bedre kendt som Chin Chin og nyvalgt suppleant til BaptistKirkens ledelse, skrev sin opgave, ”Kønsroller i forandring – forholdet mellem mænd og kvinder og forskellige generationer i Chinkirker i Danmark, særligt i forbindelse med kirkeledelse”, mens hun læste til kandidat i diakoni på Aarhus Universitet. Sambuh Langle fra Bornholm er uddannet på 3K i Aarhus, og skrev dér ”To kulturer – én menighed” som bacheloropgave.
De to opgaver er væsentlige kilder til den længere artikel til Ny Mission, som kan findes her.
Eller læs den korte udgave af artiklen på baptist.dk.