Næsten 20 mio. baptister i USA

03/11/2021

I denne uge beder vi for Canada og USA. En sammentælling af de 20 kirkesamfund i USA, der er medlemmer af Baptist World Alliance, BWA, giver medlemstallet 19.335.070. Heraf en del etniske grupper, bl.a. 6000 burmesere. I Canada er to kirkesamfund medlemmer af BWA, med i alt godt 100.000 medlemmer.
Der er rigtig mange frivillige og ansatte fra disse to lande i BWA, og bl.a. tiltrådte Merritt Johnston som deltidsdirektør for Baptist World Alliance Women, BWAW i mandags d. 1. november. Hun fortsætter samtidig som deltidsansat leder af BWAs kommunikation på verdenskontoret i Washington. BWAW er dette år blevet en fuld integreret del af BWAs arbejde og derfor kan hun agere ud fra samme kontor med begge sin værdifulde opgaver. Bed også for Merritt i hendes nye tjeneste. Hun er ikke valgt, fordi hun var der i forvejen! Læs om hende her.
Også på verdensplan bedes der for situationen i Chin-staten i Myanmar/Burma. Sidste måned blev en baptistpræst, Cung Biak Hum, skudt af militæret. Nu er hans by Thantliang sat i brand. BWA opfordrer til at bede for Guds beskyttelse og nåde over alle, der er ramt af denne ubegribelige vold. At denne lange lidelse, som påføres uskyldige, må stoppe, og for styrke, mod, fred og forsørgelse over brødre og søstre i Myanmar. Læs bedebrevet her.