Danske Kirkers Råd – Bøn for fred i Ukraine

02/03/2022

På et møde i Danske Kirkers Råd tirsdag 1. marts, hvor Per Beck, Bent Hylleberg og Torben Andersen deltog fra BaptistKirken, blev det besluttet at stå sammen om bøn om fred og frihed i Ukraine. Fælles initiativer som kirkevandringer og økumeniske forbønsgudstjenester blev foreslået, og det arbejdes der videre med.
Mødet blev afholdt i Den Katolske Kirke på Vesterbro i København og Biskop Czeslaw Kozon havde forberedt en bøn, som blev bedt og oplæst i fællesskab ved mødets start. Denne bøn har Danske Kirkers Råd udsendt til medlemskirkerne med opfordring til, at den bliver brugt ved gudstjenester den 6. marts. Brevet med bønnen er videresendt til alle baptistmenighederne og kan findes her.