De otte teser

08/02/2023

”I de seneste par år har vi i BaptistKirken arbejdet med identitet, senest ved Landskonference 2 i november 2022”, fortæller BaptistKirkens formand, Per Beck.
”Teologisk Forum har arbejdet med de mange input og har udarbejdet et forslag. Ledelsen har behandlet det og godkendt, at det fremlægges som forslag til Landskonferencen. Forslaget er i dag udsendt til menighederne og kan også læses her. Som tidligere meddelt er det tanken, at teserne efter vedtagelse på Landskonferencen 2023 vil indgå som en del af fælleserklæringen (BaptistKirkens arbejdsgrundlag), der skal fornys ved landskonferencen 2024.”