Vellykket og inspirerende kursus for præster

08/02/2023

20 præster fra 18 forskellige menigheder deltog fra onsdag til fredag i sidste uge i et spændende præstekursus arrangeret af BaptistKirken. Roland Spjuth, svensk baptistteolog kendt fra SALT, leverede spændende undervisning ud fra sin bog: ’Om Gud och allt annat’. Undervisningen belyste Gud som Fader, Søn og Ånd. Roland Spjuth knyttede det treenige gudsbillede sammen med Jesus’ ord: ”Jeg er vejen, sandheden og livet” (Johannes-evangeliet kap. 14, vers 6) og pegede på sammenhængen mellem sandheden og Gud Fader, vejen og Jesus Kristus, livet og Ånden. Spændende udlægning og undervisning, der gav anledning til mange gode samtaler.
Torsdag underviste også psykologen Krista Bojesen om skam. Hun sagde bl.a., at det er mærkeligt, at vi har været så ’gode’ i kirkerne til at pålægge hinanden skam, mens ”Jesus er den største ’skambuster’”, læs evangelierne. Det kan vi gøre bedre.
Hele kurset var præget et godt indbyrdes fællesskab præget af gensidig respekt trods forskellige holdninger. Tak til BaptistKirken og menighederne, der satte ressourcer af til kurset, og dermed gjorde det muligt.