De skal hjælpe med at finde kandidater til ledelsen

24/11/2021

Ledelsen i BaptistKirken bliver udvidet fra fire til op til seks personer ud over formanden. Det blev vedtaget med vedtægtsændringerne på den seneste Landskonference. Desuden skal et forslagsudvalg hjælpe med at få kandidater til den udvidede ledelse. Forslagsudvalget skal indhente tilsagn fra de kandidater, som menighederne foreslår. Det vil sige, at menighederne kan foreslå personer, som de ikke selv spørger. Alle personer, som foreslås af menighederne, skal spørges. Og alle, der giver tilsagn, opstilles.
Det er også muligt for enkeltpersoner at foreslå kandidater, men her er forslagsudvalget ikke forpligtet på at spørge vedkommende. Forslagsudvalget kan også selv supplere listen, såfremt der ikke er det antal kandidater, som der er behov for.
Forslagsudvalget er nu fuldtalligt med Christian Bylund valgt af ledelsen. Tine Kragh fra Vrå, Manfred Hansen fra Bethelkirken i Aalborg og Lotte Holm Boeriis fra Korskirken i Herlev blev valgt på Landskonference 2 i oktober.
Senest 18. marts 2022 skal ledelsesmedlemmer, der er på valg, sige om de genopstiller.
Menighederne kan sende forslag til kandidater ind til BaptistKirkens sekretariat frem til 18. april, hvorefter forslagsudvalget går i aktion.
Kandidatlisten offentliggøres senest 18. juni 2022 – en måned før LK1 2022 på Lindenborg.
Læs evt. mere i dagens menighedsforsendelse.