Fodbold og Batwa

01/12/2021

I Nordjylland findes der et meget spændende og interessant fodboldhold, der kalder sig SOS Kirkeholdet. Ud over at spille fodbold og hygge sig har de også hjerte for andre. I anledningen af deres 10-års jubilæum afholdt de et event, der bl.a. indeholdt kamp mod tidligere AaB-spillere, der vistnok gav de entusiastiske fodbolddrenge fra Kirkeholdet en god gammeldags fodboldlektion. Men der var overskud på både banen og i indsamlingen, hvilket betyder at de sender over 18.000 kr. til Batwa’erne i Burundi. Pengene kommer til at sende mange Batwa-børn i skole, da de nu kan få skoleuniformer, kladdehæfter mv.
Ildsjæl i klubben, Martin Eckhardt Daugaard fortæller: ”Trods det dårlige vejr var stemningen høj og vi er taknemmelige for alle der deltog, sponsor, tilskuere, jer der bød med og købte lodder og AaB gutterne. Det er en fed oplevelse at stå sammen om at støtte et godt projekt og en masse børn i Afrika.”
holdets Facebookside, kan der læses mere om den dejlige dag og ses et par billeder. Mange tak til SOS Kirkeholdet for deres initiativ, deres støtte til arbejdet og mobiliseringen af en række sponsorer i det nordjyske.
Du kan også støtte arbejdet blandt Batwa’erne. Fx ved at give dem en julegave eller måske en adventsgave. Se mere her https://baptistkirken.dk/gaver/.