EBF rådsmøde

14/09/2022

Fra onsdag den 20. september og fire dage frem mødes mere end 140 baptistledere fra hele Europa i Riga i Letland til det årlige møde i EBF, European Baptist Federation. Iblandt dem er 30 unge europæiske ledere, der repræsenterer børne- og ungdomsarbejdet rundt om i EBF.
Som repræsentant for Baptistkirken i Danmark deltager Christian Peter Heldgaard Bylund, der er formand for Teologisk Forum og medlem af ledelsen. Han træder i stedet for generalsekretær Torben Andersen.
Christian udtaler: ”Det er altid spændende at være med på møder som dette, hvor man får mulighed for at møde og mærke de mange forskellige stemmer, der kendetegner baptister verden over. Jeg glæder mig til at tage del i de mange samtaler og møder. Et af de temaer, der fylder hos os alle på tværs af verdens kirker, er krigen i Ukraine og konsekvenserne af den. Det skal vi blandt andet snakke om på mødet.
Derudover ser jeg mest frem til at møde folk på tværs af vores europæiske baptistfamilie.”