Engang for meget længe siden …

25/01/2023

– helt præcis den 17. maj 1928 ankom N.P. og Johanne Andersen til Urundi. I juli kom yderligere to sygeplejersker Frk. Ellen Hauge og Frk. Ruth Melkjær til Musema. De danske baptister havde etableret den første mission i det, der i dag er Burundi. 100-året skal fejres i 2028, men i første omgang samler vi op på historien og gør den tilgængelig for alle. BaptistKirkens ledelse er ved at samle et udvalg til arbejdet, men allerede nu efterlyser sekretær for International Mission, Morten Kofoed, materiale. Hvis du har breve, dagbøger, ikke udgivne manuskripter, lydbånd eller smalfilm, som ingen har set i 100(!) år fra missionærer – eller fra familie, der har været udsendt – så vil Morten meget gerne have et tip. Måske vil du dele med BaptistKirken – og måske også med andre? Tag fat i Morten på morten@baptistkirken.dk eller 3011 2904.