Kunstneriske søstre

01/12/2021

I denne uge kommer årets sidste nummer af baptist.dk ud i postkasserne. Temaet er ”Troens udtryk” – om tro og kunst. En af de artikler, der ikke kan læses i bladet, er netop lagt op på baptist.dk og er et interview med to kunstneriske søstre med baptist-aner. Rakel Haslund-Gjerrild er forfatter og har bl.a. skrevet de anmelderroste romaner ”Alle himlens fugle” og ”Adam i Paradis”.
Ester Haslund-Gjerrild er lillesøster, sanger og sangskriver og har i foråret debuteret med en EP med sin duo ”At gå i stå”.
De fortæller taknemmeligt om deres opvækst i Nexø Frikirke, som bl.a. udspringer af Baptistkirken Bornholm – og om hvordan troen undslipper, når man forsøger at sætte ord på den. På hver sin måde er de to søstre symptomatiske for mange unge og deres forhold til troen i dag.
I bladet baptist.dk kan du bl.a. læse et interview med skuespilleren Thure Lindhardt og et portræt af Else Marie Andersen, kunstneren bag årets dåbskort (og gift med generalsekretær Torben Andersen). Hun kalder sig selv ”en seriøs amatør”.