Folkemøde både i Allinge og online

09/06/2021

I næste uge er der Folkemøde på Bornholm. Det er et meget anderledes Folkemøde, men ”teltet” Himmel og Jord eksisterer stadig, uden noget telt, uden kaffe og kage og gode snakke, desværre. Men Himmel og Jord er vært ved to fysiske debatter, som finder sted på en af de syv scener i Allinge, og hvortil man skal have billet. De kan bestilles på folkemødet.dk.
Debatten fredag 18. juni kl. 14 hedder: ”Vigepligt for Gud – eller for politikerne”. (scene 7).
Debatten lørdag 19. juni kl. 17 hedder ”Har vi glemt ånden i kampen mod Corona”. (scene 6)
Der vil også være flere online-debatter. Bl.a. om ”Tro, håb og klimakrise” arrangeret af Danske Kirkers Råd/Grøn kirke torsdag den 17. juni kl. 13-14 Link her.
Der vil også være en økumenisk folkemødegudstjeneste i år, i Allinge kirke søndag d. 20. juni kl. 10.30. Her vil tros-redaktøren fra DR, Christoffer Emil Bruun prædike.
Se mere på her.