Ressourcer til Corona-kirken

09/06/2021

Baptisternes Verdens Alliance har netop udgivet en Post Corona Missions-guide, som er en samling artikler og pod-casts på engelsk, spansk og portugisisk (men ikke dansk). Artikler og podcasts kommer fra baptistkirker fra hele verden med inspiration til at være kirke i en ny verdensorden. Det handler om alt fra kreative gudstjenester online, liturgier, socialt engagement i lokalsamfundet og samtaler mellem kristendom og buddhisme om lidelse. Guiden kan downloades gratis via dette link. Der er virkelig megen inspiration at hente – og er det for meget med hele verden, kan man begrænse det til Europa i bunden af siden.
Denne uges bedeemner fra BWA er Sydafrika og Namibia. Præsidenten for BWA 2015-2020 var Paul Mzisa fra Sydafrika, og han taler også ved dette års virtuelle BWA-konference, som man stadig kan nå at tilmelde sig. Det er en enestående chance for hjemmefra at få en smag på, hvordan baptister lever og tilbeder over hele verden. Se mere på https://bwa2021.org.