Forbøn for Korskirken

08/02/2023

I Korskirken i Herlev glæder vi os over mange ting, men der er også en stor udfordring, som optager os, og som er emne for mange af vores bønner. Vi oplever, at det er en stor udfordring at være menighed for storby-børnefamilier og unge voksne. Deres liv er travle. Ofte er der lang afstand til kirken, fordi man bor i en anden københavnsk bydel og sagtens kan have 30-45 min. til kirken – især hvis det er myldretid. Det er ikke muligt ”lige at smutte hen i kirken” til det ene eller det andet, fx med sine børn. Hvordan laver vi et menighedsarbejde i en storbyforstad, der passer sammen med et moderne børnefamilieliv? Vi har succes med en ugentlig aften med fællesspisning, men vi er overbeviste om, at vi endnu ikke har fundet nøglen til et moderne storbymenighedsliv, der passer sammen med rytmen i vores familiers og unge voksnes liv. Bed med os om, at vi finder de rette veje til at kommunikere og tilbyde evangeliet til de yngre generationer.