Jordskælv i Tyrkiet og Syrien

08/02/2023

Antallet af døde og sårede efter de voldsomme jordskælv i Tyrkiet og Syrien bliver ved med at stige.
Fra European Baptist Federation har vi fået informationer fra Tyrkiet, som fortæller, at mange bygninger er kollapset eller beskadiget i området, hvor der kommer regn, slud og sne og temperaturen falder til under frysepunktet.
De ungarske baptisters hjælpeorganisation HBAid, sendte allerede mandag et eftersøgningshold til byen Hatay (Antiokia), som har både ortodokse, katolske og evangeliske samfund, for at lede efter overlevende i de mange sammenstyrtede bygninger.
I Syrien er det Aleppo, hvor der ligger en baptistkirke, og kystbyerne, der er hårdest ramt.
Bed for de indespærrede i ruinerne, de efterladte, de hjemløse, der ikke kan få ly i kulden, lederne af de lokale baptistkirker, det ungarske eftersøgningshold, redningsaktionerne og dem, der skal tage beslutninger om hjælp og genopbygning.