Har du en menighedsplanter i maven?

02/12/2020

BaptistKirken har en plan for, hvordan der kan dannes nye trosfællesskaber. Planen skulle have været behandlet på det aflyste LK2, men ideerne lever videre frem til de kan besluttes næste sommer.
Forslaget er, at menigheder og BaptistKirken tilsammen støtter nye trosfællesskaber med 200.000 kr. om året i tre-fem år.
Det kræver, at der er en modermenighed, der bakker op. Og et par andre menigheder, der vil støtte projektet. Så vil BaptistKirken også støtte med 100.000 kr. om året.
Arbejdsgruppe består af Lars Midtgaard, præst i Bethelkirken i Aalborg, Anders Hyldgård, præst i Pandrup menighed og Scott Tuminello, der er amerikansk missionær tilknyttet regen/Kristuskirken i København. Hvis du går med en menighedsplanter i maven, er der altså nu nogen, der vil dele dine tanker og planer. Kontakt da Lars Midtgaard.
Læs mere i et interview med generalsekretær Torben Andersen og Lars Midtgaard på baptist.dk.