Kreative julefejringer

02/12/2020

Juleaften ser anderledes ud i mange baptistmenigheder. Nogle rykker ud af kirken, andre dobler op eller går helt online. I Vaarst holder de julegudstjenester på Rebild Efterskole, i Sæby i en sportshal. Andre menigheder laver to gudstjenester i stedet for én, sådan er det bl.a. i Tølløse, Rønne og Vrå. Men i Herlev har de droppet at holde gudstjeneste den 24. december, og laver i stedet en optaget gudstjeneste, der lægges på kirkens hjemmeside og Facebook juleaftensdag. ”Så kan man gå til julegudstjeneste hjemme i stuerne, siger Ole Lundegaard, præst i Korskirken. Og ingen har brokket sig. Læs mere om jule-udfordringerne på baptist.dk.