Inspirerende netværk for generaler

06/02/2019

Hvert år mødes generalsekretærerne for baptistkirkerne i Norden og Baltikum. I år var det i Stockholm, i går tirsdag, og Lone Møller-Hansen deltog. Som noget nyt havde EqumeniaKyrkan, den ’nye’ fælles kirke for Missionsforbundet, Metodisterne og Baptisterne i Sverige, der var værter, inviteret missionsforstanderne fra de nordisk-baltiske Missionsforbund til at være sociale i aftes, og så fortsætter de deres møde i dag. Så John Nielsen, den danske missionsforstander og Lone mødtes i Stockholm i går.
Menighedsplantning, rekruttering og udvikling af unge ledere samt revitalisering af de gamle menigheder var fokusområder i alle de deltagende baptistsamfund.
”Det er utrolig inspirerende at mødes, dele liv og visioner – opmuntre hinanden. Det er et værdifuldt fællesskab”, siger Lone Møller-Hansen.