Kirke med fødderne

22/03/2023

”I disse år oplever vi en stigende interesse for økumeniske kirke- og pilgrimsvandringer. Dagen her vil komme med praktiske eksempler på og teologiske refleksioner over vandringen.”
Sådan indleder Danske Kirkers Råd invitationen til en temadag om økumeniske kirke- og pilgrimsvandringer, som alle inviteres til at deltage i. Den holdes 28. april i København og blandt mange bidrager Lone Møller-Hansen og Ole Lundegaard, præst i hhv. Baptistkirken Bornholm og Korskirken i Herlev, med deres erfaringer. Læs mere om temadagen her.
baptist.dk nr. 2, som udsendes til læserne i slutningen af april, har titlen: ‘På vandring’. Fra forskellige synsvinkler bliver der sat fokus på pilgrimsvandring som en gammel kristen praksis og samtidig en moderne bevægelse. Glæd dig til at læse om både den teologiske baggrund og menneskers oplevelse af vandringen som en åndelig oplevelse.
Og på årets sommerstævne står Lone Møller-Hansen for en pilgrimsvandring torsdag 20. juli.