Ledelsesmøde lørdag den 21. maj

25/05/2022

Ledelsen behandlede på mødet blandt mange andre ting følgende:

Orientering af menighedsudvikler Jan Kornholt

Jan gav en fyldig orientering om hele perioden, hvor han har været ansat som menighedsudvikler. Perioden har selvfølgelig været præget af Covid-19, men det glædelige er, at tre menigheder nu er i gang med projekt VITAL, som er et materiale til at udvikle menighederne til fremtiden. Jan skønner, at mange flere menigheder vil have gavn af processen og selv om hans ansættelse ophører her til sommer, vil han gerne fortsætte med at hjælpe menigheder, som ønsker at indgå i projektet. BaptistKirkens ledelse har været utrolig glade for Jans indsats – selv om pandemien spændte ben for starten – og vi glæder os over, at der kan være en fortsættelse, såfremt menighederne ønsker det.

Mayday Myanmar

På Himmelske Dage i Roskilde vil der lørdag den 28. maj kl. 12.00-13.30 være en vandring for fred – MAYDAY MYANMAR. Eventen starter med taler og underholdning i Palægården og slutter med en vandring rundt i Roskilde by. BaptistKirken er medarrangør og er du på Himmelske dage, så kom og vær med.
Husk også, at der stadig er stor nød i Myanmar, så giv et bidrag og hav vores brødre og søstre der med i din forbøn.

Temadag for BaptistKirkens chin-menigheder

Der blev afholdt en speciel temadag den 23. april for BaptistKirkens menigheder med rod i Myanmar. Det var en både positiv og berigende dag for begge parter. Ledelsen arbejder derfor for en gentagelse af dette arrangement i foråret 2023.

Rekruttering af præster

BaptistKirken har i øjeblikket og i årene fremad en udfordring i rekruttering af præster. Det drejer sig både om, at der er unge, som ønsker det kald, men også hvilke stillinger vi kan tilbyde dem?
Ledelsen er meget opmærksom på problemstillingen og vil arbejde videre med, hvilke tiltag der er nødvendige for at sikre fremtiden.

Landskonference 1

Der er indkaldt til Landskonference 1 på Lindenborg mandag den 18. juli. Ledelsen arbejder derfor i øjeblikket med at tilrettelægge dagen.
Vi håber mange vil finde vej til sommerstævnet på Lindenborg – også i denne anledning.