Lederkonferencerne er det vigtigste

10/04/2019

Ved afslutningen af Lederkonferencen lørdag aften var der udbredt stemning for, at Lederkonferencerne er kommet for at blive. ”De er vigtigere end både temadage og LK2”, var nogle af meldingerne.
I løbet af godt et døgn blev der fyldt rigeligt på tanken. Karl Martin, hovedtaler fra Edinburgh der nær ikke var kommet frem pga. flyforsinkelse, var inspirerende og provokerende. På den gode måde, for han kendte til baptister – er selv søn af en baptistpræst.
”Flere gange naglede han os og vores frygt for forandring, som han mener skyldes, at vi ikke føler os helt sikre på Gud,” fortæller generalsekretær Lone Møller-Hansen. Samme budskab havde Bodil Højbak Møller i sin morgenandagt. ”Vi spiller på det sikre, planlægger – for hvad nu hvis Gud ikke griber ind. Så må vi jo selv gøre noget.”
Budskabet var trosstyrkende og udfordrende. ”Du er kaldet til at blive en leder, der selv er discipel, og der oprejser andre ledere, som skaber disciple. Og du har så meget at komme med, for du har Gud i ryggen.”
Der var godt 100 deltagere, som vendte inspirerede hjem til de 29 menigheder, de kom fra.
”Desværre måtte vi undvære flere og større menigheder, og det er jeg meget ked af. Men det skal ikke ødelægge erfaringen af, at lederkonferencerne er vigtige for netværket og en god inspiration for lederne i menighederne,” slutter Lone Møller-Hansen.