Lise og Jep til Burundi

18/08/2021

Vi har tidligere fortalt om Lise Emming Weber-Hansen og Steen Jep Emmings ansættelse og udsendelse til Burundi. Torsdag 19. august flyver de til Burundi for at bo og arbejde i og omkring Rubura i det nordlige af landet frem til næste sommer.
”Der bliver nok at se til for dem allerede fra begyndelsen,” fortæller missionssekretær Morten Kofoed. ”Jep skal arbejde med et nyt vandprojekt i en by der hedder Nyantore ikke langt fra Rubura og Lise skal sammen med de lokale i gang med at få beskrevet et ’Mor-barn-projekt’ med fokus på sundhed og ernæring for børn under 5 år”.
Derudover er der opgaver sammen med Baptistkirken i Burundi og den lokale menighed i Rubura, der blandt andet omfatter arbejdet blandt den udsatte Batwa-befolkningsgruppe. Dette og meget mere kommer I til at høre mere om fremover her eller på Facebook-gruppen BaptistKirkens arbejde i Burundi og Rwanda.
Husk dem begge i jeres forbøn.