Månedens indsamling

10/06/2020

Omdrejningspunktet for vores projekter i Rwanda og Burundi er menighederne, og vi har derfor i mange år understøttet menighedsvækst og -udvikling i de to lande. Alle menigheder har som mål at vokse og plante nye menigheder. Og de gør det! For at det kan lykkes kræver det gode og dynamiske præster og kirker at mødes i. Vi hjælper med begge dele, dels ved at støtte præsteskolen i Rubura, der i 2019 ordinerede 42 nye præster og allerede er i gang med et nyt hold med 30 kommende præster, 75 evangelister og 75 ungdomsledere, og dels ved støtte menighedernes kirkebyggeri. I Burundi mangler der kirker til de mange menighedsplantninger, og i Rwanda er ca. 60 kirker stadig lukket på grund af nye krav til bygningerne. Alle menigheder opfordres til at indsamle en kollekt til projekt ’Kirker, der vokser’ i løbet af juni og juli. Private kan også støtte indsamlingen ved at indbetale et bidrag på konto 3201 10042879 eller MobilePay 90519 mærket ’IM tema 6’.