Mads oplevede både lokal og global økumeni i Lyngby

11/05/2022

Mads Christoffersen, som er generalsekretær i Danske Kirkers Råd, fortæller om en oplevelse, som satte økumeni i perspektiv for ham:
”Ugen inden påske så jeg et opslag om, at Lyngby Baptistkirke inviterede til et arrangement om dialog mellem kristne og muslimer i Libanon. Da jeg netop selv havde planlagt at holde påsken i Libanon med min familie, passede det perfekt. Jeg tog mine efterhånden voksne børn med til Lyngby, for at de – som jeg – kunne blive lidt klogere. Først på vej til Lyngby opdagede jeg, at arrangementet ikke blev holdt i Baptistkirken, men i den lokale folkekirke.”
Læs Mads’ beretning – som leder videre til Himmelske Dage i Roskilde 26.-29. maj i år.