Morten Kofoed til Afrika

27/09/2023

På mandag 2. oktober rejser BaptistKirkens sekretær for international mission, Morten Kofoed, til Rwanda. Turen byder på møder med den nye generalsekretær i Baptistkirken i Rwanda, Elisaphane Ndayambaje, som blev valgt for en 5-årig periode i maj måned, samt møder med projektfolk og besøg i projektet, der hjælper unge enlige mødre. Wenceslas Twagirayezu fra Korskirken i Herlev sidder fortsat fængslet i Rwanda, og Morten har anmodet myndighederne om at få lov til at besøge ham. Senere går turen til Rubura i Burundi for at besøge Lise Emming Weber-Hansen og Steen Jep Emming samt Bente og Jesper Gaarden. Senere dukker også en gruppe fra Roskilde Baptistkirke op i Rubura. Gruppen fra Roskilde skal være et par uger i Rubura og omegn. Inden Morten igen rejser hjem fra Burundi, skal han besøge batwa-projekter, mødes med projektledere og ledelsen i Baptistkirken i Burundi for at gen-introducere Lise for dem.
Morten er tilbage på Sekretariatet på Amager i uge 43.