”Noget om den kristne tro”

21/06/2017

Siden 2014 har repræsentanter fra forskellige trossamfund i Danmark arbejdet på udgivelsen af et fælles hæfte om den kristne tro. Det er intet mindre end et historisk skrift, som alle kirkesamfund med en enkelt undtagelse er gået sammen om at udgive. Og resultatet er blevet rigtig godt: Et letlæseligt hæfte, skrevet i et for alle forståeligt sprog og fyldt med flotte illustrationer. Alt sammen bygget op over Fadervor. Hæftet sætter fokus på det, vi er sammen om. Vore forskelligheder forties ikke, men udpensles heller ikke. Hæftet udkommer til efteråret, og onsdag 14. juni havde Danske Kirkers Råd inviteret repræsentanter fra alle kristne trossamfund til at drøfte, hvordan hæftet kan præsenteres og bruges, når det udgives til efteråret.
Her er virkelig noget at glæde sig til – og her er virkelig noget at glæde sig over, nemlig at vi som kristne kirker i Danmark kan stå sammen om at præsentere det væsentlige i den kristne tro.