Nibe afvikler kirken

14/06/2017

Pr. 1. august er Nibe Baptistkirke solgt til Nibe Byg, et lokalt byggefirma. Planen er, at kirken vil blive revet ned og på grunden skal der bygges to dobbelthuse til beboelse. De vil komme til at ligge meget centralt i Nibe by. Kirken er bygget i 1969.
Den sidste gudstjeneste i kirken vil være 2. juli, hvorefter Karmelkirken i Aalborg overtager ca. 80 stole, prædikestol og et lille klaver. Frederikshavn Baptistmenighed overtager de fleste af salmebøgerne, men menigheden beholder også nogle, for der vil fortsat være gudstjenester i Nibe Baptistmenighed i lejede lokaler i en kommunal bygning i Grønnegade 29. I hvert fald så længe Hugo Møller Thomsen har kræfter til at blive ved som præst. Der er 28 medlemmer i menigheden. Hugo blev i øvrigt 80 år går. Til lykke med det!