Nu er manden også ordineret

18/04/2018

Lørdag 14. april blev Sang Nawl ordineret i Frederikshavn Baptistkirke og indsat som præst i Chin Emmanuel Church i Frederikshavn. Hans kone, Sarah, fungerede som tolk og til stede var repræsentanter fra både Frederikshavns Baptistkirke og en lang række chin-menigheder.
Den højtidelige handling stod formand for BaptistKirken Per Beck og generalsekretær Lone Møller-Hansen for, selvom det er en del år siden, at BaptistKirken stoppede med at ordinere præster ud fra en teologisk holdning om, at ”dåben er ordination til tjeneste for alle”. Men chin’erne tillader ikke, at andre end ordinerede præster kan stå for dåb og nadver, så det er vigtigt at blive ordineret. Og Sarah er for længst blevet ordineret af Tonny Jakobsen fra FrikirkeNet, for deres hjemmenighed i Esbjerg, Chin Mission Church, er medlem dér. Og ægteparret er nu præster i hver sin menighed med 330 km imellem. Og så er de karismatiske på mere end én måde.
baptist.dk’s webmagasin har udgivet en en artikel om Sang Nawl og Sarah. Den kan læses her.