Per Beck hædret for Rotary-indsats

09/09/2020

Per Beck, formand for BaptistKirken, blev i sidste uge hædret af sin lokale Rotary-klub i Han Herred i Nordjylland. Det skete ikke mindst for hans indsats omkring klubbens samarbejde med BaptistKirken omkring et stort vandprojekt i Rwanda, som også medførte en ambulance til Rubura og støtte til batwa, de marginaliserede pygmæer i Rwanda.
Klubben er så stolt af Per Beck og samarbejdet med BaptistKirken, at de har betalt 1000$ til Rotary International for at give ham hæderen: Paul Harris Fellow (Paul Harris var den amerikanske advokat, der i 1905 stiftede Rotary). I 2014 blev Solveig og Niels Christian Nielsen hædret med samme pris, ligeledes for et samarbejde med BaptistKirken.
Per Beck er hurtig til at dele hæderen med de mennesker i BaptistKirken, der har været med til at føre projekterne ud i livet for en stor dels vedkommende for Rotarys midler.  Rasmus Hylleberg og Ole Broholm har præsenteret arbejdet for rotarianerne.  De praktiske folk er Jep Emming, Jørgen Johansen, Jonas Norgaard og Morten Kofoed, og Morten ’svarer igen’ med disse ord:
”Netværket i Rotary og samarbejdet havde ikke været det samme uden Pers gode, vedholdende og lange indsats. Flot! Og stort tillykke! Og så er det jo rigtigt, at det også skyldes, at mange gode kræfter har arbejdet sammen om disse projekter til glæde og gavn for, ja faktisk tusindvis af mennesker i et af verdens mest udsatte lande. Tak til alle for det.”