Bøn for Ghana og Nigeria

09/09/2020

Baptisternes Verdens Alliance opfordrer til bøn for Ghana og Nigeria i denne uge.
I Ghana glæder de sig over indvielsen af en kristen TV-station, som sender fjernsyn til 27 lande i Øst-, Vest- og Central Afrika. I Ghana er der 1831 baptistmenigheder med i alt godt 300.000 medlemmer.
I Nigeria er også baptisterne udsat for terrorist-angreb – bl.a. fra Boko Haram. Det er især det nordlige Nigeria, der er ramt, men også et centralt bælte i det store, afrikanske land i Østafrika.
Der er mange baptister i Nigeria, to baptistsamfund, hvor det ”lille” tæller 290 kirker og 36.100 medlemmer. Det store tæller over syv mio. medlemmer, fordelt på godt 13.000 menigheder.
I øvrigt har BWA fået ny hjemmeside, https://www.baptistworld.org. En smuk, enkel hjemmeside, som er bygget op over de fem områder, BWA koncentrerer sig om: At styrke tilbedelse, fællesskab og enhed, at lede i mission og evangelisation, at svare på behov for nødhjælp og udvikling, at forsvare religionsfrihed, menneskerettigheder og retfærdighed samt at fremme teologisk refleksion og forvandling.
Her vil de ugentlige bedebreve også ligge fremover. Se dem her.