Reformationsmarkering - kom og vær med!

23/08/2017

Christian Hollensberg skriver:
“Kirker og menigheder i Vejle markerer reformationsjubilæet ved – gennem meningsfyldte, festlige og folkelige arrangementer – at tydeliggøre kirkelige og andre fællesskaber; at vi er kommet så uendeligt meget “videre”. Vejle Provsti er paraplyorganisation. Med et par baptister som koordinatorer! Samarbejdet udmønter sig nu i to projekter:
“Reformationens Døgn  Et 24-timers program 8.-9. sept. i Vejle Midtby under “Kirkelige Fællesskaber inviterer til”..opstilling af 95 genbrugsdøre dekoreret af skoleelever, produktionsskoler, kirkelige grupper, efterskoler og kunstgrupper; 12 meter streetart-maleri over et døgn; nat-åben ungdomspræsteri, Sigurd Barret; tv-serien SKAM; “Til bords med Luther”; kirkevandring; Unge Spiser Sammen, gospelworkshop med koncert; kirke-kaffe-bord ned ad gågaden; aktiviteter for børn; debatpanelet “Hvad skal vi med kirken?”…se programmet her.
“Abrahams Børn” Et projekt med det formål at fremme dialog, viden og forståelse mellem de tre monoteistiske religioner. Her er der en sværm af interessenter: kirker, skoleforvaltning, integrationsråd, højskole, kunstforening, bibliotek, kulturudvalg, beboerhuse, moske, kvarterråd.
Gennem september-oktober indbydes der til dialogmøder, samtalecafeer, “Middag på Tværs”, kunstudstilling, “Musik er Djævelens Fjende” (M. Luther), teaterforestilling og film. Desuden er der udarbejdet et undervisningsmateriale til skolerne. Se programmet her.”