Sobert om situationen i Myanmar

07/04/2021

Mandag aften havde DR-tv et meget informativt og sobert indslag i Deadline om situationen i Myanmar. Her optræder to meget kompetente, danske eksperter på området. Det er både nedslående og opløftende nyt bl.a. om de unge, der holder ud, selvom de efterlyser omverdenens indgriben. Hvis du ikke allerede har set indslaget, kan du se det her.
Der er virkelig brug for vores forbøn og støtte til alle de kontakter, vi har i landet – og de burmesere, som er en del af BaptistKirken. Det er fortsat også muligt at skrive til bl.a. Myanmars ambassader med protestskrivelser, og til vores egen udenrigsminister Jeppe Kofoed. Baptisternes Verdensalliance har en skabelon for et brev, man kan sende.
Og du kan også støtte de, der mangler bl.a. medicinsk hjælp, igennem BaptistKirken ved at sende et beløb til konto 3201 10042879 eller MobilePay 911 118 mærket Myanmar.